Kandidát na prezidenta ČSH - Jaroslav Chvalný

Představovat Jaroslava Chvalného v házenkářském světě, je asi jako nosit dříví do lesa, nicméně vzhledem k tomu, že se toto představení vztahuje ke kandidatuře nadcházejících předčasných únorových voleb a chceme na HNB poskytnout všem kandidátům stejný prostor (pokud tedy projeví zájem), musíme začít s představováním od nuly.

 

Kandidát na post prezidenta ČSH:  Ing. Jaroslav Chvalný, narozen 13. 5. 1962 v Praze. 

Jaroslav Chvalný je členem Českého svazu házené od roku 1970. V roce 1979 začal pracovat jako trenér mládeže v TJ Dukla Praha a kariéru trenéra ukončil o 30 později. Od roku 1996 byl funkcionářem Pražského svazu házené, kde byl v roce 2000 zvolen předsedou. Tuto roli vyměnil na dlouhých dvanáct let, v roce 2001, za post prezidenta Českého svazu házené (2001 - 2013). 

 

Pane Chvalný, kandidujete, a tedy zvažujete návrat po necelých třech letech na post prezidenta ČSH, jak těžké bylo rozhodování? 

Připodobnil bych svoje pocity dvěma příslovími, kterými jsem odpovídal na otázky, když jsem bezmála před třemi roky odcházel z funkce prezidenta ČSH: „Nevstoupíš dvakrát do jedné řeky“ a „Nikdy neříkej nikdy“. Přiznám se tedy, že to nebylo jednoduché rozhodování.

 

Co byl ten prvotní impulz k tomu, začít přemýšlet o návratu? 

Asi prvními impulsy byly telefonáty od lidí z házenkářského prostředí, jestli bych se nechtěl „vrátit“. A mám-li se přiznat, tak je to pro moji případnou práci pro házenou jsou tyto impulzy „důvěry“ nejpodstatnější. 

 

Na konci svého dvanáctiletého funkčního období jste říkal, že si potřebujete vyčistit hlavu od házené, povedlo se Vám to? 

Částečně ano. Funkce prezidenta je časově náročná a odchodem z funkce jsem získal velkou porci času pro svoje aktivity. Ale určitě jsem si hlavu nevyčistil úplně (to jsem ani nechtěl). Jinými slovy házená je pro mě pořád srdeční záležitost.

 

Pokud byste ve volbě uspěl, vyměníte rodinu, své koníčky a klid na práci opět za období stresu, proč? 

To je jeden z důvodů, který mě brzdil v rozhodování. Možná, kdybych netušil, co všechno tato funkce obnáší, bylo by moje rozhodování snadnější. Nicméně dva a půl roku „klidu“ mi dalo částečný nadhled a mám částečně trochu jinou představu, jak by svaz mohl fungovat, než jsem měl v době svého „předsedování“. 

 

Vnímáte Vaši kandidaturu jako novou výzvu, anebo to berete jako pomoc sportu, se kterým jste obrazně řečeno svázán pupeční šňůrou? 

Určitě to neberu jako výzvu. Jsem přesvědčený, že svoji roli zvládnu a nepotřebuji si nic dokazovat. Na druhé straně v sobě neustále nosím pokoru, která je také k této funkci nezbytná. A rozhodnou-li delegáti, že to mám být právě já, kdo povede házenou další volební období, budu tuto funkci vykonávat stejně nadšeně a odpovědně jako jsem ji již vykonával.

 

Během dvanácti let ve vedení ČSH jste byl házenkářskou veřejností vnímán jako velká autorita. Nebojíte se, že by Vám právě toto mohlo ubrat volební hlasy? 

To máte pravdu, že může. Ale může to být i naopak. Já ale nemám rád „počítání“ hlasů. Věřím, že „házenkářský lid“ posoudí vize jednotlivých kandidátů a jejich schopnosti je naplnit. A nakonec vybere pro házenou tu nejlepší variantu. Samozřejmě že chci, aby to byla ta „moje“ varianta.

 

Možná trochu nepříjemná otázka, ale určitě si ji položí velká většina lidí, kteří dění v házené sledují. Na konci Vašeho působení v roli prezidenta ČSH došlo na určitou konfrontaci mezi Vámi a mužským reprezentačním týmem, nemáte obavu z toho, že po Vašem případném zvolení bude spolupráce s mužskou reprezentací lidově řečeno drhnout? 

To není nepříjemná otázka. Pokud někomu jde o rozvoj házené v Čechách, musí být připraven na střet názorů. A takových (mnohdy i závažnějších) střetů jsem za svoje fungování ve svazu řešil mnoho. Národní tým je velmi klíčovou součástí každého sportovního svazu, ale není jedinou. Pokud tohle budeme společně vnímat vždy, najdeme východisko z jakékoliv situace. Nevidím tedy absolutně žádný důvod, proč by spolupráce s mužským národním týmem měla drhnout. 

 

Představíte nám svou vizi k vedení ČSH? 

Vizi samozřejmě mám. A určitě se o ni podělím i s házenkářskou veřejností. Nicméně její představení si ponechám až krajské konference. Na nich rád přednesu jak vizi, se kterou do voleb jdu, tak jména lidí, se kterými bych rád ve výkonném výboru spolupracoval.

 

Nebudu tedy naléhat, děkuji za rozhovor. Přeji Vám, a vlastně celé házenkářské komunitě, aby předvolební kampaně probíhaly v rámci fair play a z voleb vzešel tým, který českou házenou postaví na nohy. Hodně štěstí. 

 

Exekutiva ČSH stanovila termín konání volenbí konference na 6. února 2016. Věškeré informace k nadcházejícám únorovým volbám najdete na oficiálních webových stránkách ČSH zde.

Do nové Exekutivy ČSH se budou volit její členové v následující struktuře funkcí:

  • prezident ČSH

  • 2 členové Exekutivy ČSH (bez určení primární oblasti odpovědnosti)

  • člen Exekutivy - předseda komise mládeže

  • člen Exekutivy - předseda trenérsko-metodické komise

  • člen Exekutivy - předseda soutěžní komise

  • člen Exekutivy - předseda komise rozhodčích

  • člen Exekutivy - předseda reprezentační komise

  • člen Exekutivy - předseda legislativní komise.

 

Autor: HNB

Foto: webové stránky chf.cz